środa, 11 czerwca 2014

Jak w niewidoczny sposób zszyć dziurę/ otwór/ "Niewidzialny ścieg"

Kolejny post zainspirowany pytaniem otrzymanym na maila ;) 
Kasiu mam nadzieję, że ta fotorelacja rozjaśni troszkę cały ten proces :)

Co kryje się za sformułowaniem  "zaszyj otwór niewidzialnym ręcznym ściegiem" ?
Otóż jest to prosty sposób na zamaskowanie otworu, który często zostawiamy, aby wywinąć tkaninę na drugą stronę. 

U mnie wygląda to tak:





Ścieg prowadzony jest blisko krawędzi, raz z jednej, raz z drugiej strony, dzięki czemu po naciągnięciu nitki,  tkaniny się połączą.








...i gotowe ;)


Prawda, że proste? :)

Cieplutko pozdrawiam
A.J.
P.S. U Was również taka piękna pogoda?
Lato w pełni.
Wreszcie mogę wygrzać, dokuczające mi stawy ;)







52 komentarze:

  1. Kochana ratujesz mi życie ;) Wszystko zrozumiałam i wieczorem czeka mnie pierwsza próba zaszycia dziurki. Dziękuję za tutek. Trzymaj za mnie kciuki.
    Buziaki
    Kaśka

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzeczywiście,nic nie widać po zszyciu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajna sprawa z tym "niewidzialnym ściegiem" ;)

      Usuń
  3. Nigdy nie wiedziałam jak coś takiego zrobić. Dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie cieszy, że zobaczyłaś tu coś nowego :)

      Usuń
  4. z przyjemnością czyta się Twoje tutoriale :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Bardzo mnie to cieszy :) :***
      Pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  5. Świetny pomysł! W końcu moje nieliczne uszytki będą wykończone jak trzeba! Super!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dokładnie tak samo zszywam :) Do wykańczania zabawek ten ścieg jest idealny :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również najczęściej używam go do wykańczania zabawek, choć ostatnio uratował mnie od za dużego dekoltu w sukience :)

      Usuń
  7. o bardzo fajny kursik nareszcie wiem jak sobie zszyć podusię dziekuję

    OdpowiedzUsuń
  8. idealny sposób na zaszycie pluszaka:) korzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Też w taki sposób zaszywam otwory a nauczyłam się tego na zajęciach zpt w podstawówce (czyli dawno dawno temu)

    OdpowiedzUsuń
  10. O kurcze!! Ale dobrze, że trafiłam na tego posta, bo pokazałaś mi bardzo świetny ścieg. Z pewnością mi się przyda. Dziękuję Ci kochana:*

    OdpowiedzUsuń
  11. Nawet najprostsze ściegi dla nas,niezdolnych całkowicie Myszy to totalna abstrakcja... Życzymy zdrówka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Praktyka czyni mistrza. Polecam, bo jest bardzo przydatny w codziennym życiu :)

      Usuń
  12. Cały internet przeszukałam jak zaszyć taką dziurę! a szyję kocyk dla córki. dziura ma 15cm! z samego rana podejmuję próbę :) dzięki wielkie! zaraz zapisuję Cię do ulubionych blogów :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że pomogłam :)
      Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  13. Tak przeglądam i powiem, że kiedyś mi się to już przydało: bratu poszedł szew w ciemnozielonych spodniach, a były mu potrzebne natychmiast. Pod ręką miałam tylko fioletową nitkę ^^ ale zszyłam to mniej więcej, jak na fotorelacji i nie było widać ^^

    OdpowiedzUsuń
  14. Rewelacja!! Gdzie bylas cale moje zycie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D Cieszę się, że post może się przydać :)
      Pozdrawiam cieplutko :D

      Usuń
    2. Dokładnie, całe moje szycie!!!! A ja żyłkową nitką na okrętkę jechałam :-D hahahah, teraz już wiem jak zrobić żeby bylo dobrze

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę, że pomogłam :)

      Usuń
  15. Czarna magia, nic nie rozumiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się przećwiczy, to robi się banalnie proste :)

      Usuń
  16. znam taki sposób zszywania, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Taka niby prosta rzecz, a moje zaszywanie dziurek zawsze było widać. Super wpis na pewno pomoże poprawić jakość mojego szycia!! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. super ten trik, bardzo mi pomógł:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Dzięki, zawsze warto poznać nową metodę.

    OdpowiedzUsuń
  20. A jak ostatecznie skończyć zszycie żeby się zaraz nie rozeszło? Może dziwne pytanie, ale jestem totalnie początkująca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Standardowo jak przy zakończeniu każdego ręcznego szycia.

      Usuń
  21. Uratowałaś mi życie! :) Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń