poniedziałek, 25 maja 2015

Jak uszyć tulipany - DIY / Bukiet który nigdy nie zwiędnie... :)

Kwiaty z bawełny? Czemu nie! Jest to chyba jedyna forma sztucznych kwiatów, która na chwilę obecną wyjątkowo mi odpowiada :) Z racji zbliżającego się DNIA MAMY <3 postanowiłam,  pokazać  Wam jak szybko i łatwo można je zrobić samemu. 
Sposobów na ich wykonanie jest kilka (mowa głównie o łodydze). Można wyciąć paski tkaniny i owinąć nimi patyk lub przeszyć tunelik. Oba sposoby mają swoje plusy jak i minusy. Przy owijaniu paseczkami tkaniny, zazwyczaj po pewnym czasie tkanina zaczynała się strzępić. Natomiast w przypadku gotowego tunelika, wywrócenie go na drugą stronę doprowadzało mnie do skrajności ;) Z pomocą przyszły mi... nożyczki zig-zag! 






Będziesz potrzebować:

  • zielona bawełna + bawełna w innym kolorze
  • nożyczki ząbkowane (u mnie FISKARS)
  • kulka silikonowa
  • ołówek/ kreda krawiecka lub znikopis.
  • klej magic lub klej na gorąco 
  • igła i nitka
  • patyczki do szaszłyków lub patyczki do storczyków
  • maszyna do szycia
  • (opcjonalnie) flizelina


Wykrój rysowałam sama :) Nie jest to nic trudnego, więc polecam taką samą metodę.
Jeśli zielona bawełna (z której będą listki), jest bardzo miękka, to możemy podkleić ją flizeliną. U mnie nie było takiej potrzeby.



Przenosimy szablon na tkaninę. 


Z zielonej bawełny wycinamy nożyczkami typu zig-zag paseczki. Moje mają ok. 1cm -1,5 cm. Długość w zależności od wielkości patyczka.


Wszystko przeszywamy ściegiem prostym, pamiętając o ryglowaniu.



Wycinamy i wywracamy na drugą stronę.


Wszystko dokładnie prasujemy.


Pąki wypychamy i ręcznie przeszywamy nitką (zdjęcia poniżej)







Na patyczek nakładamy klej magic i owijamy go paskami tkaniny. 
Miejsce łączenia łodygi z pąkiem dodatkowo owijamy małym paseczkiem bawełny. 



Na koniec łodygi nakładamy klej  macig i zwijamy na niej listek.


Zszywamy ręcznie, ściegiem krytym. Specjalnie zacisnęłam mocniej nitkę do zdjęcia, żeby Wam pokazać, że faktycznie jej używam :)
Jak szyć niewidocznym ściegiem zobaczycie tutaj:


Tulipan gotowy :) 
W ten sposób prezentuje się ładnie nawet w pojedynkę, prawda? ;)
Poniżej przykład w innej kolorystyce.




Pozdrawiam Was cieplutko, w ten deszczowy i zimny dzień. 
Myślę, że jutro mimo niesprzyjającej aury, będzie dużo cieplejszy, bo rozgrzeją go ciepłe i radosne  serca metek :)








30 komentarzy:

  1. są cudne, żeby to szycie jeszcze było takie proste jak na tych zdjeciach wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas już od dłuższego czasu stoją takie tulipany :)) Teraz jeszcze muszę się zebrać na zrobienie czarno-białych do salonu :) Tutorial na pewno się niejednej z nas przyda :) Piękne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zabawa z ich kolorystyką, to mój ulubiony punkt programu :)

      Usuń
  3. Z reguły im prościej tym lepiej:) i w tym przypadku się sprawdziło w 150%!!:)
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie słodkie. Gdybym dostała taki bukiet na Dzień Mamy, to było by SUPER!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo fajnie wyjaśnione- dzięki piękne na pewno spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają pięknie, ale ja jestem leniuszek i beztalencie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rękodzieło uzależnia :) Wystarczy zacząć ;)

      Usuń
    2. O tak, widzę to po zdolnej kuzynce i blogowych koleżankach :)
      Gdybym miała więcej wolnego czasu, materiały i nieco umiejętności, może by mnie to wciągnęło?

      Usuń
  7. Bardzo mi się podobają takie tulipany, ale niestety nie potrafię się posługiwać maszyną:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tylko wydaje się trudne :) Szycie na maszynie bardzo uzależnia ;)

      Usuń
  8. Bardzo fajny pomysł i chyba lepszy na prezent niż "żywe" kwiaty :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne tulipanki ;) Bardzo ładnie dobrane tkaniny ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. To prawda szycie uzależnia:) ją jestem jeszcze laikiem stąd moje pytanie? Czemu lepiej wyciąć materiał nożyczkami zabkowanymi? Czy wtedy tkanina po zszyciu lepiej się uklada? Ale wtedy nie bardzo można ją obłożyć zygzakiem żeby się nie pruła:( chyba straszny ze mnie laik:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, te nożyczki pełnią funkcję zabezpieczenia tkaniny.

      Usuń